Kylä sijaitsee vuoriston ympäröimässä laaksossa ja sieltä kulkee pois ainoastaan yksi tie. Tie kulkee läheisen joen poikki ja joen ylittävän sillan alle on vähän aikaa sitten asettautunut asumaan peikko. Peikko vaatii kaikilta ohikulkijoilta maksua siltansa ylittämisestä tai uhkaa syödä ylittäjät. Kylän väki on epätoivon vallassa, sillä peikko on käytännössä eristänyt kylän muusta maailmasta. Yksikään hevosvaunu ei pääse kylään tai sieltä pois maksamatta liian korkeaa tullia. Ja kaiken tämän pahan lisäksi sillan lähellä on vielä leiriytyneenä rosvojoukko, joka nyhtää lopunkin omaisuuden kaikilta, jotka yrittävät kulkea kylään tai sieltä pois. Ilman apuamme kyläläiset eivät selviä enää pitkään ja he ovat anelleet, että tuhoamme rosvojen leirin, sekä tapamme peikon.
Ryhmä on saapunut epätoivoisen kylän asukkaiden avunpyyntöjen johdosta tappamaan sillanpeikkoa, sekä häätämään tiehensä toisen ryhmän, joka terrorisoi tienoota.
Kohtauspaikka
Laudan halkaisee päädystä päätyyn kulkeva joki. Joen poikki kulkee tie, jossa on joen kohdalla silta. Sillan luona majailee myös peikko.
Maastojen kuvaukset
Joen ja sillan lisäksi rakennettava muu maasto on pelaajien itsensä päätettävissä, mutta sen tulisi olla sen maailmankolkan hengen mukainen, missä ryhmä tällä hetkellä kulkee. Pelinjohtaja valitsee maailmankolkan sen mukaan mikä sopii hänen kampanjaansa. Tyypillisimmin tämän tyylisiä pieniä vuoriston kyliä löytyy ruhtinaskuntien Gambriasta.
Suojaluokka: 0, Varjoluokka: 1, Kiipeäminen: -, Kahlaaminen: Normaali DX+3
Jos hahmo kahlaa vyötärösyvän joen halki, hahmolle joudutaan heittämään kahlaamisheitto normaalia vaikeusastetta eli hänen ketteryyttään DX+3 vastaan. Mikäli hahmo epäonnistuu heitossa hän pääsee liikkumaan vain puolta nopeutta ja onnistuessaan normaalisti.
Olennot
Sillan alla asustaa peikko, joka ei päästä ketään ylittämään siltaa, ellei ylittäjä maksa siltaveroa. Joen keskellä olevan sillan luokse asetetaan pelin alussa peikko.
Peikko
Olento: Jättiläinen, Vaeltaja: sivu
MV ST DX AW CH CO/HP
3 8 3 2 2 4
Lähitaistelu ST 8 2d12
Regeneraatio
Peikko on olento, jolla on valtaisa ruokahalu ja se on myös ahnas keräämään rahaa. Se on ilkeä olento, joka elää yleensä yksin, mutta lyöttäytyy joskus palkkasoturiksi mm. örkkien matkaan. Erityisen vaaralliseksi sen tekee sen kyky regeneroitua.
Vaeltavat hirviöt
Kumpikin pelaaja saa käyttää kerran seikkailun aikana punaisen nopan tuodakseen peliin vaeltavan hirviön. Aina kun pelaaja tuo vaeltavan hirviön peliin, hän heittää aktivoimansa punaisen nopan d12 saakka ja tuo sen mukaisen vaeltavan hirviön peliin.
Heitä sen maailmankolkan taulukosta, missä seikkailijat tällä hetkellä kulkevat.
Ennen seikkailua
Kumpikin pelaaja:
• valitsee ketkä viisi seikkailijaa osallistuvat tehtävään
• ketkä vasallit ovat seikkailijoiden mukana
• varusteet, jotka hahmoilla on mukanaan
• Kyläläiset ovat maksaneet ryhmälle 200 hopeaa ennakkoa seikkailuun osallistumisesta, joten ryhmä saa sen jo tässä vaiheessa
Alku
Ryhmä, jolla on enemmän kokemusta, laittaa kaikki hahmonsa pelilaudalle omaan päätyyn maksimissaan 3" päädystä. Sen jälkeen toinen pelaaja tekee saman. Kun hahmot ovat laudalla aletaan nostaa noppia pussista.
Erikoistapahtumat
Peikko ei pidä auringon valosta ja se on valinnut tämän sillan alusen majapaikakseen, koska silta on joen uomassa kohtaa, jossa laakson hautova ilma ja joen viileä vesi muodostavat paljon sumua alueelle.
Kumpikin pelaaja voi halutessaan jättää aina halutessaan keltaisen nopan aktivoinnillaan marssin väliin ja sen sijaan luoda pelikentälle sumualueen. Sumualueet ovat kuten noidan verholoitsun usvaverhot. Ne ovat 6" pitkiä, 6" korkeita ja kaksi tuumaa leveitä seinämiä, jotka peittävät näkökentän eli sen läpi ei pysty näkemään. Sumun läpi voi kulkea vapaasti.
Ennen jokaisen kierroksen alkua tarkistetaan haihtuuko usvaverho. Heitä d12, tuloksilla 9-12 usvaverho katoaa. Usvaverholoitsusta poiketen tämä sumu on kuitenkin luonnon ilmiö, joten sitä ei voi poistaa kumoa taika loitsulla.
Tavoite
Seikkailu kestää 3 kierrosta. Jos peikko on tapettu pelin aikana, pelaaja, jolta on kaatunut vähemmän sankareita, voittaa. Ryhmä on onnistunut silloin hätistämään rosvojoukon ja peikosta on päästy eroon. Toinen ryhmä häviää.
Jos molemmilta on kaatunut saman verran sankareita, tai peikko on yhä elossa, seikkailu päättyy tasatulokseen.
Jos peikko kaatuu, sen ruumiilta voi noukkia rahapussin, jossa on peikon keräämät siltatullit. Rahapussi vie yhden kuormaa ja siellä on 3d12 x10 hopearahan edestä kolikoita.
Voittanut ryhmä saa myös lunastaa 300 hopearahaa lisää palkkiota kyläläisiltä peikon surmaamisesta ja roistojen karkoittamisesta. Hävinnyt ryhmä saa vain sen 200 hopeaa, jonka olivat saaneet ennakkoa kyläläisiltä seikkailuun ryhtymisestä.
Jos peikko on kuollut, mutta peli päättyy tasan, ryhmä voi sanoa kyläläisille peikon kuolleen, mutta ei selvinnyt rosvojoukkiosta. Tällöin kumpainenkin ryhmä omassa tarinassaan saa kyläläisiltä 100 hopeaa lisää peikon surmaamisesta riippumatta siitä, kuka peikon lopulta surmasi.