Taikakalut
Noidat, sekä druidien tietäjät valmistavat monia erilaisia taikakaluja, joita voi käydä ostamassa, jos pääsee yhteisymmärrykseen paikallisen tietäjän kanssa tai löytää sopivan puodin. Taikakalut eroavat taikaesineistä sillä tavalla, että ne on tehty teurgialla, kun taikaesineet on tehty magialla.
Eri maailmankolkissa on hyvin erilaisin taidoin toimivia teurgeja ja siksi se millaisia taikakaluja on tarjolla vaihtelee suuresti eri maailmankolkissa.
Alla on lista taikakaluista, joita seikkailujen välissä voi löytää. Jotkut taikakalut on löydettävissä eri puolilta Scalariaa, mutta osa taikakaluista on hankittavissa vain tietyistä maailmankolkista. Listassa on rastitettuna maailmankolkat, joista kyseisen taikakalun voi koittaa hankkia myös kaupankäynnillä. Siinä näkyy myös taikakalun hankkimisen vaikeusaste ja hinta.
Listan jälkeen on lueteltu taikakalut kuvauksineen.
Taikakalut
Alla on Scalarian eri maailmankolkkien taikakalujen kuvaukset.
Apinan pää fetissi
Kuorma: 1, Ostohinta: 100 hopeaa, Vaikeusaste: 1, Myynnissä: Mutumbia
Kuivattu apinan pää on yleisin Mutumbian fetissimarkkinoilla myytävistä taikakaluista. Siitä ei ole hyötyä muille kuin noidille. Kun noita pitää tällaista fetissiä mukanaan, hänen karismansa CH nousee +1.
Boli
Kuorma: 1, Ostohinta: 1000 hopeaa, Vaikeusaste: 4, Myynnissä: Mutumbia
Boli on pieni eläinfiguuri, jota tehdessä on uhrattu eläin (yleensä puhveli tai seebu) ja sen henki on ladattu tähän voimaesineeseen. Boli auttaa ennakoimaan tulevaa ja mikäli se on latautunut, se antaa heittää
heittää noppien heittoja uusiksi. Yhdellä latauksella voi aina uusia yhden nopanheiton heitetyistä nopista. Hankittaessa boli on tyhjä, eli se pitää ladata. Boli latautuu vuodattamalla verta. Kun boli on hahmolla, joka kaataa vastustajan lähitaistelussa, siihen latautuu elinvoimaa riittävästi yhteen nopan uudelleenheittoon. Nämä lataukset kuluvat käytössä, mutta niitä voi ladata boliin lisää kaatamalla useampia vastustajia. Mitä enemmän verta boli saa, sitä enemmän siinä on elinvoimaa noppien uusimiseen. Boliin voi ladata kerrallaan maksimissaan 3 nopan uudelleenheiton verran elinvoimaa. Elinvoimalataus säilyy bolissa seikkailusta toiseen ellei sitä käytetä.
Druidien kihlasormus
Kuorma: 0, sormus, Saatavilla: vain sivutehtävästä mouran lumouksen purkaminen
Tämän sormuksen voi saada suorittamalla sivutehtävän mouran lumouksen purkaminen. Tällä kihlasormuksella tehdään aviolupaus yhden hahmon ja druidikumppanin välille. Se tarkoittaa, että hahmo saa vasallikseen druidikumppanin. Koska druidikumppani on kihlatun hahmon vasalli, hän ei kerää seikkailuista kokemusta ja häntä ei voi aktivoida punaisilla nopilla. Druidikumppani joutuu heittämään taistelun jälkeistä kuntoutumista, mikäli kaatuu seikkailussa. Jos druidikumppani vammautuu vakavasti, hän ei kuitenkaan poistu ryhmästä, mutta häntä voidaan parantaa siinä missä ryhmän sankareitakin.
Jos kihlattu sankari jää reserviin, myös vasallina toimiva druidikumppani jää reserviin. Jos taas sankari lähtee seikkailuun, myös vasallina toimiva druidikumppani lähtee seikkailuun. Druidikumppani pysyy seikkailijan mukana niin kauan kuin seikkailija tai druidikumppani pysyy hengissä, eli tämä vala on loppuiän mittainen.
Jos kihlattu seikkailija kuolee tai poistuu ryhmästä, myös druidikumppani lähtee ryhmästä.
Hahmolla saa olla kerrallaan käytössään vain 2 sormusta. Druidien kihlasormusta on kuitenkin pakko käyttää koko ajan, jos hahmolla sellainen on. Hahmolla ei myöskään saa olla kuin yksi kihlasormus kerrallaan. Druidin kihlasormus on molemmilla hahmoilla ja vie siis toisen sormuksen paikan. Se poistuu vasta jos toinen hahmo kuolee tai poistuu lopullisesti ryhmästä.
Druidikumppani
Vasalli
MV ST DX AW CH CO/HP
3 3 4 3 4 3
Lähitaistelu: Miekka ST6 1d12
Ampuminen: Jousi DX7 3d12
Haarniskaluokka: Nahkahaarniska DX5
Metsästystieto
Kasvitieto
Samoojan sormus
Druidikumppani on varustettu kahdella sormuksella, druidin kihlasormuksella ja samoojan sormuksella. Hän ei voi siis enää käyttää muita asusteita tai sormuksia. Hänellä on myös niin paljon varusteita kuin jaksa kantaa, eikä hän luovu niistä mistään. Tämän johdosta druidikumppani ei ota muita varusteita, eikä koskaan ota seikkailussa mitään tavaroita kantoonsa.
Eläintenkesyttäjän sormus (Ring of Animal Tamer)
Kuorma: 0, Sormus, Ostohinta: 100 hopeaa, Vaikeusaste: 1, Myynnissä: Aarniala ja Klodvik
Eläintenkesyttäjän sormus on taikakalu, joka suojelee käyttäjäänsä villieläimiltä. Villieläin taistelee hyökkäyksen kohteeksi jouduttuaan hyökkääjää vastaan vaikka sillä olisi tämä sormus. Se ei voi kuitenkaan itse rynnäköidä sellaisen hahmon kimppuun, jolla on tämä sormus sormessaan.
Gris-gris talismaani
Kuorma: 1 , Ostohinta: 300 hopeaa, Vaikeusaste: 2, Myynnissä: Al-Mamlaka ja Mutumbia
Tämä pieni taika-amuletti suojaa käyttäjäänsä samalla lailla kuin sielunvarjelu-loitsu. Se estää kantajaansa muuttumasta epäkuolleeksi tai joutumasta demonin riivaamaksi. Jos hahmolla on mukanaan (edes repussa) gris-gris talismaani, riivaajademoni qareen ei voi ottaa häntä hallintaansa, eikä hän taistelussa kaatuessaan muutu epäkuolleeksi (vaikka olisi esim. zombiruton tartuttama) vaan heittää taistelun jälkeen taistelun jälkeistä kuntoutumista. Hän saa myös heittää heittää kahta noppaa taistelun jälkeisessä kuntoutumisessa ja valita kumman tulosta käyttää. Tämä koskee CO+ST heittoa, joka näyttää haavoittuiko hahmo vakavammin. Seuraavaan heittoon, jossa heitetään millainen vamma tuli, tämä ei enää auta.
Hamsa
Kuorma: 1, Ostohinta: 300 hopeaa, Vaikeusaste: 2, Myynnissä: Al-Mamlaka ja Mutumbia
Hamsa on pieni kädenmuotoinen suojeluamuletti, jossa on silmän kuva. Se suojelee käyttäjäänsä "pahalta silmältä". Jos riipus on hahmon mukana (edes repussa), hän on immuuni kirouksille.
Hevosenkenkä
Kuorma: 1, Ostohinta: 10 hopeaa, Vaikeusaste: 1, Myynnissä: Kaikkialla muualla, paitsi Venevictiassa
Hevosenkenkä on onnea tuottava esine. Jos hahmolla on mukanaan hevosenkenkä (edes repussa), hän voi kerran per kierros heittää uudelleen nopanheittonsa kaikki nopat, joiden silmäluku on tasan 7.
Jäniksenkäpälä
Kuorma: 0, asuste, Ostohinta: 50 hopeaa, Vaikeusaste: 1, Myynnissä: Aarnialassa, Alveumissa, Brasoviassa, Hopanorissa, Klodvikissa, Marasinomessa ja Routamantereella
Jäniksenkäpälä on onnea tuottava esine. Jos hahmolla on mukanaan jäniksenkäpälä, hän voi uhrata jäniksenkäpälän ja heittää uudelleen yhden nopanheittonsa. Tämä uusii vain yhden heitetyistä nopista, ei kaikkia. Jäniksenkäpälä on kertakäyttöinen ja poistuu kun se on käytetty. Puettuna jäniksenkätälä on asuste, eikä vie kuormaa. Jos jäniksenkäpäliä on pakattu reppuun, ne vievät yhden kuormaa per käpälä. Jäniksenkäpälän voi käyttää vaikka se olisi repussa, eli sitä ei tarvitse ensin ottaa esiin.
Mambopilli
Kuorma: 0, Ostohinta: 500 hopeaa, Vaikeusaste: 3, Myynnissä: Mutumbia
Mambopilli on paremmalla kantamalla toimiva versio normaalista noitapillistä. Se on kuten normaali noitapilli, mutta sen kantama on CH+6".
Mojo
Kuorma: 1, Ostohinta: 200 hopeaa, Vaikeusaste: 2, Myynnissä: Mutumbia
Mojo on pieni taikapussi, jolla on suojelevaa voimaa. Jos pussi on hahmon mukana (edes repussa), hän on immuuni nekroottiselle vauriolle. Tämä tarkoittaa, että nekroottinen vahinko toimii häneen kuten normaali vahinko eli hän saa vahingon, mutta sen voi parantaa seikkailun aikana normaalin vahingon tavoin.
Nkisi idoli
Kuorma: 1, vain noita, Ostohinta: 100 hopeaa, Vaikeusaste: 1, Myynnissä: Mutumbia
Nkisi on puinen patsas, johon lyödään nauloja tehdessä rituaaleja seikkailujen välissä. Jos noita ottaa Nkisi idolin mukaan seikkailuun (edes reppuun) Sen kanssa saa tehdä ennen seikkailuun lähtöä rohtojen valmistuksen kaksi kertaa ja seikkailun jälkeen noita voi tehdä myös vakavien vammojen parantamiseen kahdesti, mikäli osaa kyseisen taidon.
Regeneraatiosormus (Ring of Regeneration)
Kuorma: 0, sormus, Ostohinta: 2000 hopeaa, Vaikeusaste: 5, Myynnissä: Aarniala ja Alveum
Regeneraatiosormus on taikasormus, joka antaa käyttäjälleen taidon regeneraatio.
Samoojan sormus (Ring of Ranger)
Kuorma: 0, sormus, Ostohinta: 300 hopeaa, Vaikeusaste: 2, Myynnissä: Aarniala, Klodvik, Merovea
Samoojan sormus on taikasormus, joka parantaa käyttäjänsä kykyä kulkea vaikeakulkuisessa maastossa. Sormuksen käyttäjä saa itselleen taidon nuorallakävely.
Unisieppari
Kuorma: 1 , Ostohinta: 300 hopeaa, Vaikeusaste: 2, Myynnissä: Alveum, Mutumbia ja Routamanner
Unisieppari on taikakalu, joka suojelee käyttäjäänsä painajaisilta ja illuusioilta. Jos hahmolla on mukanaan unisieppari (edes repussa), hän on immuuni illuusioloitsuille, eli hän mm. näkee näkymättömät, eikä häneen tehoa illuusioloitsut kuten peilikuva, kauhukuva tai hiljaisuus.
Voodoonukke
Kuorma: 1, vain noita, Ostohinta: 50 hopeaa, Vaikeusaste: 1, Myynnissä: Alveum ja Mutumbia
Kun noidalla on mukanaan voodoonukke, hän voi tehdä nekromanserin loitsun kirous. Loitsu toimii muutoin samalla tavalla ja samoilla etäisyyksillä, sekä bonuksilla, mutta noita käyttää loitsun tekemiseen karismaa CH tietoisuuden AW sijaan.
Voodoonukke on kertakäyttöinen eli kun sillä on tehty kirous, se tuhoutuu.